dag 12 – en låt av ett band du hatar

Skrev ju om det med hatlåten. Finns så otroligt mycket, musikmässigt....och ren allmänt, som jag hatar.
Listan på band jag hatar kan göras hur lång som helst, men låt oss ta några exempel:
Avril Lavigne
det flesta nyare band som scene kids lyssnar på, typ attack attack och Brokencyde (bandet som gjort låten jag hade som hatlåt)
(tror inte jag skulle veta vilka det var om det inte vore för tumblr. haha)
band med kids födda på sent 80-tal - tidigt 90-tal som man bah "uuum, 80-talet ringde. they want their style back, and för you to stop your shitty music"
just nu kommer ja, av npn anledning, inte på några band.
Men de band som antagligen är de band de flesta, som känner mig väl, tänker på när det har med hatband att göra
är Nickelback och liknande skit. Jag kan verklinge inte med dem, det skär i hjärtat på mig vad dåligt det är.
Och att sångaren i Nickelback är en jävla fjant som börja grina, ungefär, då gruppen "can this pickle get more fans than chad krouger" (sångarn i nickelback alltså) startades på fejjan, och lyckades. Och han grina för de som har hand om fejjan, och de tog ner gruppen. Haha.
Jamen, ja. som sagt. Nickelback. Fy fan!

Har redan besudlat denna blogg med Brokencydes låt, så tänker inte lägga upp något annat jag, inom musik, hatar.
Så ni får helt enkelt söka upp på tuben eller spotify.  Ok?

Jag lägger dock upp detta från ett spoken word-uppträdande, av Henry Rollins. Där det förklaras rätt bra hur jag känner för denna sorts musik (börjar unge fär vid 2:50, men ni kan ju kolla hela klippet då han förklarar rätt bra hur jag känner för rave och techno och sånt.




Detta är också en rolig grej med honom angående Nickelback.



ps
jag HATAR Takida också.


Kommentarer
Postat av: Frida

Fin blogg ^^

Hoppas du får en trevlig helg ~

2011-05-27 @ 16:48:42
URL: http://fridisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0