Cyndi, Cyndi, Cyndi


Jag skulle så gärna vilja utveckla mitt sätt att skriva på.
Fånga fler läsare pga min användning av ord, formulering av meningar och allt det där.
Och detta inlägg tänkte jag börja på ett ganska simpelt sätt, men sen fundera jag på att börja ordbajsa en massa.
Låta orden flöda och bla bla bla. Men Jag kommer bara inte på hur jag ska skriva.
Så det får helt enkelt bli det jag tänkte på från början........ALLTSÅ FY FAN VAD JAG ÄLSKAR CYNDI LAUPER!!!!!

Hon är ju bara så himla cool (ja, både då och nu.)

80-talet är ju allmänt känt som årtiondet Gud glömde vad gäller mode.
Men jag tycker faktist Cyndi var snygg hela tiden.
Kankse för att hon ansågs vara lite crazy och annorlunda tom då. "She's so unusual", liksom.
Hon körde inte på det där crazy-höga och pentade håret.
Hon hade sin egna frisyr. Side cut, färgad i galna färger.
Och vad gäller hennes sinne för mode. JAG ÄLSKAR'T!!!! Inte heller där det där fula man aassocierar med 80-talet.
PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket

och hon är liksom fortfarande så himla cool och snygg.
PhotobucketPhotobucket


Och hur bra var (och fortfarande är) inte hennes låtar?
och hennes uppträdande. LOVE, LOVE, LOVE.
och man kan ju även här kolla på hennes känsla för mode.


Jag vet inte varför, men jag käner helt "oooohhhh" när hon sparkar omkull soptunnan i denna videon.


och känns det inte lite som att hon skulle kunna vara medlem i Jem & The Holograms?
(F.ö. en av de absolut bästa tecknade serier som någonsin gjorts, och musiken. Fy fan musiken <3)


Men hon har ju faktist, på sätt och vis, varit med i serien på ett litet hörn.
Fasst då hette karraktären "Luna Dark".
Photobucket


Oh fina, fina Cyndi.

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Jag är dåligt insatt i Cyndi Lauper, men jag gillar Money Changes Everything som jag hittade i din Spotifylista en gång.

2010-03-04 @ 17:09:54
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0