Att göra, eller inte göra?

Kvinnan från au pair-förmedlingen ringde idag.
Hon sa att värdfamiljen är villiga att ha kvar mig tills 11, sen måste de fixa till rummet (städning, ommålning etc)
Om jag inte fått nån ny familj i slutet av den dan då måste jag åka hem (så konstigt det där, trodde ju liksom mina två veckor var slut och man bara hade två veckor på sig? de kanske gör undantag ibland?)

Jaja. Jag har i alla fall plannerat att jag ska bunkra upp med massa mediciner innan jag åker härifrån.
Bra mediciner för hosta, förkyldning och influensa (dayquil och nyquil) magmedicin (pepto bismol. om ni nånsin sett på amerikansk tv och film att de dricker nåt rosa jox då de är lite magsjuka eller så så är det just det de dricker.
eller nåt av annat märke (och annat namn) för att inte göra någon reklam ;) ), Tylenols värktabletter (sååååå mycket bättre än typ ipren och sån skit hemma).
Men också dryer sheets. Oooooh, ÄLSKAR dryer sheets <3 pappa sa att nåt liknande såldes i Sverige för några år sen, men det blev inte så populärt. Varför? det är ju SÅ bra.

Men så har ju något annat kommit upp.
Min svaghet. Skor.
Jag har varit här i nästan ett halvår och köpt 27 par skor.
Och nu finns det två andra par jag vill ha.

Dessa från Steve Madden, som jag trånat efter i ett par månader nu.
Gått in på Macy*s och i Steve Madden-butiker. Klappat på och sagt "soon, my babies. Soon".
Men det har liksom inte blitt av att jag köpt "annat" har kommit i vägen.
Och inte har man lyckats spara heller, för sånt är man kass på.
De kostar liksom $99.95, halva ens veckolön, det är väl bara att köpa dem, och ha $100 att leva på sen
(eller slösa upp på en gång eftersom man är i NY)
Man är ju som man är.
Photobucket

Sen så har vi dessa klassiker.
Skor som jag känner att min skogarderob inte är nåt utan (likaså de lite högre).
Hade med mig ett par hit, men de var så sunkiga och skitiga så jag slängde dem.
Detta är också något som inte blivit av, de är ju inte lika dyra som Steve Madden-skorna,
det har bara kommit upp annat.

Photobucket

Båda dessa par är ju också bra mycket billigare här än hemma.
Skorna tar också mindre plats och väger mindre än medicinerna.
Men dessa mediciner är ju bra att ha också.

Ujuj, ett sånt dilemma.
Sen är ju frågan om jag ens kommer kunna köpa det.
Jag kanske inte får någon lön nästa vecka? Men äsch det borde jag väl?
Jobbar ju nästan en hel vecka liksom.
Jag behöver ju pengar så jag kan skicka lite grejer hem också, och betalat avgiften för extraväskan jag kommer ha.

Eller vem vet? De kanske hittar en ny familj till mig?

Den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: Monica

kommer du hem tidigare då? Eller?! Jag hängde inte riktigt med där..

2010-02-02 @ 15:48:51
URL: http://mellanhimmelochmonica.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

om jag inte fått nån ny familj i slutat av dan (den 11e) då bokar de flygbiljett hem för mig.

2010-02-02 @ 16:49:51
URL: http://gfinacoma.blogg.se/
Postat av: Jempa

Då kan du söka jobb på fartyg istället, om du fortfarande vill resa menar jag.. ;)



Och det bästa med USA är fan dessa stora affärer när man kan gå in och plocka på sig mediciner (som FUNKAR) för fan ALLT! :)

2010-02-03 @ 15:43:12
URL: http://litenyttmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0