Monday - humiliation

Ny vecka, och antagligen nytt bandsläpp från peace & love.
De senaste bandsläppen har varit lite av en besvikelse varje gång.
Visst är det band jag gillar och vill se, men inget band som fått mig att 'WOWOWOWOWOWOWOWOW'.
Jag vill ha det, jag vill fyllas av den där känslan som liksom exploderar inom en.
Som får en att längta till sommaren.

Samma känsla jag hade när jag fick reda på att Henry Rollins skulle komma.
Fast egentligen var det förs en känsla av besvikelse och "fan" som dök upp då jag läste det där bandsläpps-smset i höstas.
Jag hade ju sagt att jag skulle åka till USA nu i Mars-April, och skulle alltså inte åka till Peace & Love i år.
Jag som hade önskat Henry Rolins på hemsidan och allt.
Men så kom ju nyheten om mitt blivande mosterskap upp (alltså min syster och hennes kille ska ha barn i sommar).
Och när man då äntligen ska få ett syskonbarn så måste man ju vara hemma när detta sker.
Har ju sagt länge att framtida syskonbarn ska bli som moster (störst chans att syrran skulle få barn innan mig och brodern)
med diverse kläder för småttingar med olika bands tryck på dem, "det ska börjas i tid.

Eller var det så att nyheten om en liten bebis kom innan nyheten om Henry Rollins, och jag fortfarande tänkte att jag skulle åka nu med "ok jag missar när bäbisen föds, smällar man får ta" i tankarna?
Och sen när då det där första bandsläppet kom och det stog Henry Rollins så bestämde jag mig att jag skulle åka i sommar istället och de där som fanns i tankarna utbyttes med "jag åker nog i sommar.....jag ska ju bli moster trots allt...ehe!" .
Kanske att det var så.....jag är inte säker.

En annan som fick WOW-andet att sätta igång var Håkan Hellström.
Blir alltid fylld av en sån lycka när jag ska få se honom.
Men ingen mer. August burns red fick en viss pepp inom mig att sätta igång, The Kooks likaså.
Men liksom inget "WOWOWOWOW".

Jag vill fyllas av den där känslan igen.
Ännu en grej som får mig att le stort och säga 'detta kommer bli den bästa sommaren någonsin'.
Jag har ju redan nog med grejer kanske. Jag menar: jag ska bli moster, jag ska se Morrissey, jag ska på Peace & Love
och se Henry Rollins och Håkan Hellström och jag ska äntligen åka till USA och jobba som aupair, något jag velat göra i flera år.
Nog kommer allt det där göra mer än nog för att denna sommaren kommer bli bäst.
Men jag vill ha mer, fler fina artister till Peace & Love. Denna sommare ska bli kanon, bästase bästa.

Så snälla,snälla Peace & Love, artister som ger mig den där  känslan jag beskrivit ett par gånger nu. Tack

Tills dess.
En av mina absoluta favoriter ,med herr Rollins, från youtube.
(så här fräsch vill jag också vara när jag är 40-50 bast)

Kommentarer
Postat av: SANIBO

då är vi två om tankarna om p&l.

2009-03-09 @ 14:37:05
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0