Matblogg Söndag-Tisdag

Någon annan som tycker att det känns som Torsdag idag?
Misstänker att det är för att förra veckan började ju alla jobba på Tisdan.

Men i alla fall. Här kommer matblogg för Söndag - igår.
(Jag skriver det inte, men jag dricker en kopp kaffe till frukost också)

Söndag:

Frukost:
Två knäckemackor med soja"smör" (citationstecken får det att se ut som särskrivning. men det är det inte :( ), kalkon och avokado på.
Ett glas lättmjölk.

Lunch:
Morotsstavar, en kiwi och ett äpple (Ni kommer märka ett par "JAG ORKAR INTE LAGA NÅT"-moment bland min mat)
Photobucket

Middag:
Kokta sojakorvar, kokta grönsaker och en avokado
Photobucket

Måndag:

Frukost:
(bild tagen efter att jag ätit så gott som allt)
Havregrynsgröt med krossade linfrön, glöggmix som var kvar sen julen (russin och mandelspån) och solrosfrön.
Photobucket

Före tränings-snack/jag är lite hungrig nu men det är bättre att vänta med lunch till efteråt:
(ännu en gång tog jag bilden efter att jag börjat äta)
Photobucket

Lunch:
Klockan blev så mycket, och jag var på rusta och kom på att jag inte ätit något.
Provade en sån här (inte min bild). Inget jag kommer äta jämt, men lite ibland kanske.
Photobucket

Middag:
Jag minns faktist inte vad jag åt till middag.
Har ingen bild på det heller.
Men typ fruskt och grönsaker igen?

Tisdag:

En tallrik sån här med lättfil.
(igen, inte min bild)
Photobucket

Efter tränings-snack:
(sjukt gott äppel-te i muggen, som jag fick från en i danmark. Men det stod på tyska på tepåsen.
Sak kolla på Lidl om det har nåt liknande. och så äter jag en banan efter varje träningspass)
Photobucket

Lunch:
Wokade grönsaker och två Thai veggie bites från Findus
Photobucket

Middag:
Denna gången var jag på Ica Maxi, var hungrig, blev nyfiken.
Känner samma som med mealbaren jag åt under gårdagen.

Photobucket


Och så driker jag en massa vatten under dagen.

Kommentarer
Postat av: räv

haha oj blir du mätt av bara frukt och sånt? dom där veggie bites-grejerna ser goda ut, måste testa.

2012-01-04 @ 14:47:48
URL: http://lemurbur.blogg.se/
Postat av: Emelie

Blir man mätt på dom där naturdietsmoothiesarna/kakorna? Meningen att man bara ska ta en som ersättning för målet va?



Blev inspirerad att själv göra lite simplare kvällsmat på det där sättet istället för mackor som jag brukar köra med när jag är lat.

Altså grönsaker och nån biff/korv. Bröd är ju inte så nyttigt har man förstått.

2012-01-04 @ 17:23:54
URL: http://tumblr.com/emeliesofie
Postat av: Elisabeth

Emelie:

Ja, det är meningen att en sån ska ersätta en måltid, och jag blir i alla fall mätt på dem. :)



och va kul att du blir inspirerad.haha

2012-01-04 @ 23:29:35
URL: http://gfinacoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0