Lite tankar under en flygresa

Sitter på planet mellan Frankfurt till New York nu.
Skriver detta i textredigerarn nu när jag har allt fräsch i mitt minne (typ).
Klistar bara in skiten här i bloggen.
Kollar lite på Totoro och ser ut genom fönstret och ser en vinge, lite blå himmel och moln under oss.

Resan har varit rätt så händelserik.
På väg mot Landvetter, en bit utanför Ulricehamn hade det skett en bilolycka så det var en jäkla kö som vi satt i ett tag. Som tur var var vi ute i god tid och hade inte bråttom.
Avlämnandet på Landvetter gick inte helt smärtfritt, dock började jag inte gråta, som jag trodde jag skulle, när pappa kramade mig hej då.
Men när han gått och jag stog där i säkerhetskontrollkön, då börja jag grina.
Jaja, täffade i alla fall de andra tre tjejerna som också skulle åka från Landvetter, först Madelene som  också är från Jönköpings-trakten och som jag träffade på en fika i förra veckan (veckan innan jag åkte alltså).
Väl på planet mot Frankfurt hände det grejer. Bäst som en av flygvärdinnorna delade ut lite smörgåsar och var precis vid mig så ropar den andra ut nåt, väldigt jäktad, över högtalarna. Kvickt som fan drar hon tillbaka vagnen.
Och likt hönor, som precis fått sina huvud avhuggna så sprang de och kollade att alla hade sina bälten på sig. Sedan pratade de ut ett annat meddelande utöver högtalarna. Det jag hörde/fötstog var att man kanske skulle bege sig mot nödutgångarna och att markkeringar på golvet vid mittgången skulle visa var dessa fanns. Fatta vilken panik man får! Jag som bara skämta om att nåt av planen kanske skulle störta :(.
Men som tur var var det inte så farligt som de trodde, nåt med lufttrycket i cockpit och dålig luft och att syrgasmaskarna kanse kunde plopa ner från taket pga detta.
Vi fick i alla fall nödlanda i Hamburg och ta ett plan till Frankfurt därifrån.
Inte så farligt, de sa att de skulle lasta på allt bagage på det planet och fixade boardingpass till alla passagerare plus att man fick presentkort på 5 euro som gällde på alla restauranger på flygplatsen. De är rätt så service minded Luftahansa =).
Och vi hade ju ändå inte bråttom och skulle hinna med planet till New York, vi skulle ändå få sitta 5 timmar vid Frankfurt och vänta.
(Förresten finns det en jävla massa åkrar i Tyskland och i Hamburg har de två golfbanor. Bara så ni vet (om ni inte visste redan alltså))
Resan till Frankfurt gick i alla fall bra, och denna resan har gått bra, än så länge, också. Vi flög över Manchester, då killade det skönt i hjärtat och magen och jag log och tänkte på bland det två finase som finns här i världen. Morrissey och Manchester United.

Landar i New York om  ca: 6 timmar. Bara att gilla läget.
"Bara att gilla läget" har jag sagt hela dan kom jag på nu.

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Fy fan vad otäckt. Jag skulle ha dött. Tur att det gick bra!

2009-08-05 @ 16:51:12
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Jennie

Händer lite på vägen med andra ord.. Vill oxå resa bort.. får nöjja mig med mallis i september.. Kramar

2009-08-06 @ 21:43:05
URL: http://theicewomen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0