5 dagar kvar

om jag inte fått tag på någon ny familj inom 5 dagar så måste jag åka hem (efter 20 Februari då familjens nya au pair kommit).
Verkar inte finnas några familjer med äldre barn som vill ha en au pair med "många" tatueringar.
Ok, sucks to be them i sånna fall. Inte mitt fel om deras ungar springer iväg sen och tatuerar diverse tribals och annat fult. och dessutom gör det när de är 16 år och går till nån skitdålig tatuerare som inte ens kan göra jämna stjärnor (eller är smart nog att antingen kalkera en bild av en stjärna eller använda linjal).
Inte mitt fel om deras kids sådär 20 år senare slösar flera tusen på att lasra bort dem.
Jag hade kunnat tala om för dem att vänta tills de är 18 och kan gå till en bra tatuerare.
Jag hade kunnat tala om för dem att man faktist ska ha det där på sin kropp hela livet.
(fast också påpeka att en tatueirng inte behöver någon historia om ens liv som i Miami ink och sån skit)
Jag hade kunnat visa dem vad en bra tatuerare kan göra för nåt. Jag hade kunnat visa dem vad en dålig tatuerare hade kunnat göra.
Jag hade kunnat ge så många bra tips och instruktioner.

Men om de inte vill ha det. SUCKS TO BE THEM!!!!

Kommentarer
Postat av: Tea

Tråkigt att du måste byta... Fr¨ån vilket land är den nya au pairen? Jag bor nära Lincroft, så det är alltid kul mednya au pairer i området.. men trist attdu kanske måste åka

2010-01-19 @ 14:44:59
URL: http://teaeriksson.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Chile kommer hon från.

Vet inte när de får ny svensk au pair, till sommarn kanske? eller så börjar de söka i sommar.

2010-01-19 @ 16:51:00
Postat av: Patsy

Precis, sucks to be them.

2010-01-19 @ 19:07:35
URL: http://hejheej.blogspot.com
Postat av: Rookie Mom

Hittade hit från Jempa. Fick mig att minnas 'min' familj. När jag damp ned i CA hade jag svarta stretchjeans, stor militärgrön skjorta och Doc Martens, inte det minsta upprörande tyckte jag, men fick senare höra att ungarnas mormor inte tyckte jag var lämplig baserat på att ha sett mig i 5 sek. Själva familjen var hur soft som helst iallafall.



Their lost som sagt men trist om du behöver åka hem. Take care.

2010-01-21 @ 13:59:26
URL: http://rookiemom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0