"Det var bättre förr"

(notera att detta inlägg skrivs av en som inte ens var 1 år när det som hände "förr" inträffade)

Cecila Blankens skrev ett inlägg om denna låt och video i sin blogg, ville veta läsarnas favoritmoment i videon.
och nog har jag ett par favoritmoment, och en stor favorit när det gäller låten i helhet.
Jag väljer helt enkelt att bara kopiera det jag skrev och klistra in här (och lägga till lite grejer jag glömde)

ok. när det gäller favoritmoment i hela låten så är det att detta är så sjukt förbannat mycket bättre än nyversionen de gjorde för Haiti
(som är så sjukt dålig att jag bara vill gråta när jag hör den).
sen har jag ett par olika favoriter.
Som det stora fan jag är av Cyndi Lauper så är hennes insats en favorit. och Michael Jackson i denna är så mycket bättre än i den nya (klarar inte av att de lagt in honom i den, men det är fint att Janet "sjunger med" honom i den.).
och eftersom jag också är ett stort fan av Bob Dylan så blir jag hel-glad när han sjunger.
Och Brucan, Bossen, oh jösses jag dör, och när han sjunger med Stevie Wonder HALLELUJAH-MOMENT!
och underbara fina Ray Charles (hans "come on let me hear you" får mig inte att vilja gräva ner mig och dö som bajs-Fergies "c'mon y'all" i "2010-versionen").
Varför var man tvungen att förstöra dena låt med en massa rap (har inget emot rap, men i denna låt passar det inte), och en massa auto-tunade röster?  Lil Wayne låter ju bara konstig, och det gör Akon-bacon också, Wyclef låter så jävla bajsnödig och att det är så pass hårt och gör ont så han börjar gråta, och så jävla Fergies "c'mon yall"...GAH!!!!, och rapen....vad i helvete? snälla!
Tanken är ju god, att de vill samla in pengar för Haiti.
Men det kunde göras bättre. De har ju med så många bra artister och röster i den som inte behöver auto-tune.
Det hade kunnat arrangeras så mycket bättre.
Detta må låta klyschigt, men det var bättre förr.




bara för att ni ska kunna jämnföra.


Sen så måste jag verkligen be om ursäkt att denna blogg bara består av tubenvideor.
Men det händer faktist inte så spännande grejer i mitt liv.
och jag vill verkligen inte göra nån "kära dagbok. idag har jag och sen gjorde jag och sen gick jag till och där gjorde jag och sen åt jag och nu ska jag sova puss å kram"  av denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0