The town that Billy Sunday couldn't shut down

I Torsdags fick jag ett nytt mail från aupair-förmedlingen om en matchning.
Denna gången en familj i Illinois, 45 minuter från Chicago. Detta förvånade mig lite eftersom jag sagt "södra California" som speciellt önskemål vart jag vill hamna. Dels pga vädret och för jag känner folk där.
Man kan ju knappast säga att vädret i Chicago-området är som i soliga California.
Jag bestämde mig i alla fall att jag skulle ringa förmedlingen och prata med dem om det och en grej om försäkringarna jag inte riktigt fattade.
Tänkt att detta skulle ske i Fredags, men de blev inte av, och igår, men det blev inte heller av.
Men så igår kväll fick jag ett samtal på mobilen från förmedlingens kontor i USA: "I have Mrs. Morse on the other line.......".
Pratade lite med Mrs. Morse, samtalet varade bara några minuter eftersom jag sa att jag inte riktigt ville vara där de bodde och gav mina anledningar. Vi önsade varandra lycka till i familj- och aupair-sökandet.
Men detta samal gjorde mig i alla fall glad och förhoppningsfull, att hon i alla fall övervägde mig måste ju betyda att andra också skulle göra det. Förra familjen hörde ju inte ens av sig, och det gav ju självfötroendet en och annan smäll.
Men tack vare Mrs. Morse så är självförtroendet tillbaka. Så tack till henne och hennes familj för att de i alla fall hörde av sig och kanske kunde tänka sig att ha mig som deras aupair.
"Min" familj FINNS.

Kommentarer
Postat av: Jempa

Klart den finns!



Konstigt att dom inte kan gräva fram en familj i södra Kalifornien.. Alla där har väl au-pair typ?



Sen får du se till att göra en Elin och gifta dig med ett golf-proffs! ;)

2009-03-10 @ 10:36:52
URL: http://litenyttmen.blogspot.com
Postat av: Herzal

Jaa, vad kul! :D nu kommer snart din familj! :D:D

2009-03-12 @ 12:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0