Så här på morgonkvisten

Blev taggad av Sunkmamman

1 - Hur länge har du bloggat?
Här har jag ju inte bloggat alls länge, men på Livejournal har det varit ett par år nu.
Den är dock 'friends only' annars hade jag naturlitvis länkat.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Det har jag faktiskt inget minne av.
Det var så länge sen jag började skriva på Livejournal (måste ha varit, typ, 2003) att jag inte kommer ihåg.
Sen kom hela grejen och"hypen" med att blogga och jag såg inte riktigt Lj som bloggning.

 

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det där minns jag faktist inte heller (all denna tillfälliga minnesförlust kan bero på att klockan är 05:08, eller för att jag hel enkelt aldrig riktigt tänker på sånt. Jag läser och gillar't eller inte, helt enkelt).

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Här var du ju inget speciellt och det jag skrev på Livejournal är sen länge borta, tröttnade på det namn jag hade
där, först, och skaffade en ny och raderade den gamla. Men jag skulle nog skratta åt det, eller, kvidandes, gå och lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet.

 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
De som finns på listan till vänster och ett gäng till

 

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Följer en Henry Rollins-fanblogg, en blogg för escape games.
Dock har jag upptäckt att jag inte är bra på dessa, om de inte är de där jättegulliga och lätta spelen, som nog är de enda jag väntar på nu för tiden. En och annan fotoblogg och tatueringsblogg (för en viss tatueringsstudio) följer jag väl, annars är de andra bara vanliga dagboksbloggar.

 

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Amy Von Sydow

 

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Finns nog ingen jag läser som är speciellt lik mig, faktist

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Inget speciellt, men de kommer nog uppskatta det mera när jag är i Amerikatt och au pairar.
Så de vet vad jag sysslar med och så.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Vet inte om så många jag känner läser här.
Men personligen kan jag väl säga att jag är mig själv här.

 

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag har aldrig kommit till et sådant tillfälle att jag behöver skriva några sådär privata grejer här, men visst kommer det nog göra det. Endel kommer jag skriva om, endel inte.

Ibland känner jag att jag bara behöver reagera av mig och skriva 'FAN' en himla massa gånger,
och då vänder jag mig till Livejournal och skriver ett inlägg och sen ställer in så bara jag kan se det.
(där skriver jag även det där jag inte skriver om här eller någon annanstans där nån annan skulle kunna se)

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Antingen finns det där för folk att läsa, eller bara för mig att läsa.
Skriver om allt.

 

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Tror det är en hel del mer än vad jag vill erkänna ens för mig själv.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Halvt som halvt, om de skriver om sig själv och sin vardag så får man väl en viss inblick.

 

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Ingen, än så länge i alla fall.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Kanske, om de skriver en massa och inte får någon bekräftelse kanske detta orsakat att bloggarn bli lite (eller ganska mycket, kanske) butthurt och detta kanske ger självfötroendet nån smäll. Möjligtvis. Om man nu kan se det som skadligt.

 

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

Jodå. En och annan grej på livejournal.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Ja

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Skrivkrampen.
Antingen har man inget att skriva om eller så har man men vet inte hur man ska formulera orden utan att det bara blir en massa dravvel.

 

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Jodå.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Är så dålig på att lista folk på sånt här.
Om du vill så fyll i och posta på din blogg helt enkelt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0